Officieel gecertificeerd in Mailchimp!
Groot nieuws! Dit keer niet met een high five van het aapje maar wel toeters (en bellen). Want ik heb het officiële Mailchimp certificaat gehaald. Nou ja, certificaat het is tegenwoordig een zogenaamde badge die op mijn website, social media enzo mag plaatsen.
Voor deze badge, of stempel, heb ik natuurlijk wel iets moeten doen. Een cursus doorlopen en een assessment succesvol volbracht. Ik noem mij al enige tijd een Mailchimp expert omdat ik veel ervaring heb met het maken van nieuwsbrieven, het efficient bijhouden van contacten in de lijsten of audiences en het indelen in segmenten, groepen en tags. Nu heb ik ook nog geleerd dat veel meer kan een met Mailchimp.
Zelfs met gratis Mailchimp accounts kun je beter op een effectieve en efficiënte manier jouw doelgroep en contacten bedienen. De komende tijd publiceer ik daarom regelmatig artikelen met handige tips en adviezen zodat je nog meer uit je Mailchimp nieuwsbrieven te kunnen halen. Dit komt natuurlijk perfect uit nu dat ik gecertificeerd ben als expert in ‘Mailchimp’s all-in-one Marketing Platform’.
De eerstkomende artikelen gaan over onderwerpen zoals de koppeling van Mailchimp met Google Analytics om zo nog meer te weten te komen over de statistieken van je mailings en je doelgroep. Daarnaast ga ik uitleggen wat het verschil is tussen het valideren en het authentiseren van je domein en wat het nut daarvan is bij de deliverability van de mailings.
Welke vragen over mailchimp heb jij? Waar wil jij meer over weten als het om Mailchimp, het versturen van mailings of bijvoorbeeld automated e-mails gaat?